studio light banner

studio light banner

donderdag 11 januari 2018

Romantic botanic scrapboekje

Hallo,

Het nieuwe jaar is weer begonnen en ik wens iedereen een creatief 2018! 
Na alle kerstcreaties laat ik jullie vandaag een creatie zien met de 
romantic botanic. Ik heb een tutorial gemaakt zodat jullie precies 
weten hoe je dit kunt maken.









1. Snijd een stuk kraft van 24 x 9 cm en ril het op 9-10,5-19,6-21 cm. 
Maak evt de hoekjes van het kleinste vakje rond

2. Snijd 2 designpapier van 8,5x 8,5 cm en plak dit op de twee
 vierkanten vlakken dat de buitenkant wordt.
Snijd 2 designpapier van 1 x 8,5 cm en plak dit op de smalle 
strookjes dat de buitenkant wordt
Snijd 1 designpapier van 3 x 8,5 cm, en plak dit op het 
laatste stukje kraft.

3. Snijd een stuk kraft van 22,8 x 3 cm en ril het op 9,2-10,9-20,1-21,8

4. Snijd 2 designpapier van 8,7 x 2,5 cm en plak dit
 op de kraft van 22,8x3 cm
Snijd 2 designpapier van 1,5 x 2,5 cm  en plak dit 
op de kraft van 22,8x3 cm.
Plak de lange kant vast op het strookje van 1 cm. Hierdoor 
ontstaat een bandje dat je om het boekje kan doen



5. Snijd 3 stroken kraft van 27 x 9 cm en ril het op 9 en 18 cm 
en vouw het als een harmonica.

6. Bevestig de 3 stroken volgens onderstaand foto, en dan wel 
zo dat de vouwen als een harmonica in elkaar vallen

7. Plak de inmiddels lange kraft strook volgens onderstaande
 foto op de eerste strook kraft.

8. Snijd 14 designpapier van 8,5 x 8,5 cm en plak het op 
de vierkanten van de kraftstrook. 

9. Ik heb nog klitteband aangebracht zodat het boekje mooi 
gesloten kan blijven. Dit hoeft eigenlijk niet omdat je 
hier het bandje voor hebt gemaakt.


10. Pimp het geheel naar eigen wens op. Evt kun
 je hier natuurlijk ook foto's plakken en een 
fotoboekje van maken.

Uiteindelijk is dit dus mijn uitwerking geworden van het
scrapboekje zoals jullie bovenaan ook al hebben kunnen zien















Ik hoop dat jullie het een mooi en leuk scrapboekje vinden!

De produkten die ik heb gebruikt zijn:
* stencilRB57
* scrapRB04
*scrapRB02
* PPRB57
* easyRB592
* easyRB591
* easyRB590
* easyRB589
* easyRB588
*easyRB587
* easyRB586
* easyRB 585
* basisRB246

Liefs,
Karen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten