studio light banner

studio light banner

woensdag 4 april 2018

a single rose

Hallo,

Ik mag weer een blogpost verzorgen en ik laat jullie een creatie zien met een mix van pan pastel en de molotow. In een tutorial laat ik jullie zien hoe ik te werk ben gegaan. De achtergrond heb ik bewerkt met pan pastel en de roos heb ik ingekleurd met de molotows.

Als eerste heb ik de roos stempel met versamark beïnkt, en bewerkt met witte embossingpoeder. (je ziet dat op de foto helaas niet)

 Ik heb de stempel ingekleurd met de molotow. Met de molotow kun je inkleuren via de aquarel techniek. Ik heb een beetje kleur aangebracht op een stukje plastic. En van daaruit heb ik ierdere keer een stukje kleur met een waterpenceel afgenomen. De roos heb ik ingekleuird met nr 010, paars

 Ik maak eerst een vakje van de roos nat en daarna ben ik kleur gaan aanbrengen. Daar waar het donkerst moet zijn begin ik en dan waaier ik naar beneden zodat het onderaan steeds lichter wordt.

 Nadat ik vlakje voor vlakje te werk ben gegaan ziet de roos er zo uit na 1 keer gebruik van de molotow

 Een gedeelte van de vleugels heb ik ingekleurd met rose, kleur 008. Ook nu heb ik eerst het vlak nat gemaakt, en daarna ben ik begonnen met kleuren. Weer ben ik begonnen waar het het donkerst moet zijn

 Het andere gedeelte van de vleugels heb ik ingekleurd met groen, kleur 015

 Maar ik vond dat de rose en de groene kleur veel te fel waren. Toen ik voor de tweede keer over de vleugels ging, heb ik de rose een beetje vermengd met paars, en het groen heb ik gemengd met kleur 024

Dit was het resultaat nadat ik de roos 1x had ingekleurd. Ik vond de roos te licht van kleur en ik heb alles nog een keer ingekleurd.

Ik heb de roos drie keer gestempeld en in meerdere laagjes ingekleurd waarbij dit het eindresultaat is

Nadat ik de rozen heb ingekleurd ben ik aan de gang gegaan met de achtergrond. Ik heb dezelfde stempel ook gebruikt voor de achtergrond. Ik heb met versmark alleen de roos bewerkt en de overige delen niet. Deze roos heb ik op 3 plekken gestempeld.

Ik heb de volgende kleuren pan pastel gebruikt; 640.3, 660.8, 430.8, 430.5, 470.8, 470.5. Ik begin buiten de kaart met ronddraaiende bewegingen en  beweeg rustig naar het midden. Ik blijf ronddraaiende bewegingen maken/ Je hoeft ook echt niet hard te drukken, het moet met lichte hand

Daar waar de versamark is aangebracht, neemt het de kleur van de pan pastel aan en ontstaat zo de roos. Links onder heb ik expres niet gestempeld omdat ik me daar toch mijn ingekleurde roos had bedacht

Nadat ik tevreden was over de achtergrond, moet je de pan pastel fixeren met fixatie middel omdat de pan pastel anders af blijft geven

Ik heb hier en daar nog wat met een stempel witte rondjes aangebracht en met een paarse gelato de randen bewerkt.


Ik heb op de rondjes nog wat glittertjes aangebracht. En nadat ik dit klaar had, heb ik de rozen op geplakt en een tekst gestempeld en was de kaart klaar. 

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!

Liefs,
Karen

2 opmerkingen:

  1. Wow wat een mooie creatie Karen. Ik heb met aandacht zitten lezen, je hebt het allemaal heel duidelijk uitgelegd, dank je wel. Het is echt een beauty.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen