studio light banner

studio light banner

dinsdag 5 juni 2018

summer feeling tutorial met fuse






Hallo,

Ik mag  namens studio light weer een blogpost verzamelen. En met
 dit weer ben ik helemaal in de vakantie stemming. Dus het wordt
 natuurlijk een kaart met de memories of summer lijn van studio light
Zoals jullie kunnen zien heb ik echt zand verwerkt in de kaart en ik ga 
jullie laten zien in een tutorial hoe ik dat heb gedaan.

Ik ben  gestart om met wit papier de postzegel mal uit te stansen en met
 de bijgeleverde rechthoekige mallen heb ik  het designpapier uitgestanst

 Vervolgens heb ik dit alvast  opgeplakt. Zo ziet het er al mooi uit, vinden jullie niet?

 In een basismal van de so springlijn zitten ovalen stansen. Ik heb de
 kleinste mal uitgestanst uit designpapier en met de hand een  binneste 
rand eruit geknipt zodat ik een smalle ovale strook overhield. 

(Ik heb eerst geprobeerd om met de twee ovalen zo'n rand te krijgen,
 zie foto, maar ik vond die rand die eruit kwam te smal)

Daarna ben ik met de fuse aan de slag gegaan. Dit is een soort 
soldeerbout die bepaald plastic dicht brandt

 Ik heb met de ovalen mallen uit de so spring lijn twee ovalen plastic uitgestanst

 Ik heb van tevoren natuurlijk een beetje bekeken hoe ik de kaart wilde
 opbouwen en vond deze afbeelding perfect passen bij het achtergrond 
papier. Ik kon kiezen om de afbeeldingen op het designpapier aan te
 brengen, maar het leek mij leuker om dit in de plastic ovaal aan te brengen. 

 Nadat ik alles heb aangebracht op het plastic ben ik het grootste 
gedeelte gaan dicht sealen met de fuse en heb ik het bovenste gedeelte open 
gelaten. Nu kan ik er zand in gieten en ik heb hele kleine schelpjes erin gedaan

 Nadat ik alles in de plastic ovaal heb gestrooid heb ik de plastic ovaal verder 
dicht gesealed. Vervolgens heb ik de ovalen rand die ik uit designpapier heb
 gestanst, aangebracht op het dichtgesealde ovaal. Ik heb foamblokjes geplakt 
om een 3 d effect te creëren.

 Ik heb nog wat stansjes uitgestans en bewerkt met bijpassende versa 
magic inkt. Ik heb de bandjes van de slippers in wit uitgestanst zodat
 ik ze zelf op kleur kon brengen

 Ik heb het ovaal op de kaart aangebracht en vervolgens met structuurpasta 
wat strand gecreërd, de slippertjes op aangebracht.

 Ook heb ik nog wat zand en schelpjes aangebracht en toen was mijn kaart klaar

Ik vind hem zelf erg mooi geworden en ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten