studio light banner

studio light banner

dinsdag 10 juli 2018

Airbrush

Hallo,

Ik ga vandaag jullie een blogpost laten zien waarbij ik de achtergrond heb gemaakt met de copic airbrush. Omdat ik nog niet zelf over de materialen beschik om een video te maken, heb ik een video link, die Diny ooit gemaakt heeft met de airbrush, ingevoegd over de airbrush.Ik ga in een stappenplan uitleggen hoe ik de achtergrond heb gemaakt en ik leg uit hoe je de kleuren toch mooi kunt blenden ook al liggen de kleuren heel ver uiteen. 


Als eerste ben ik begonnen om met pan pastel een basis achtergrond te maken. Ik wil nl creeƫren dat als ik met de airbrush en stencils heb gewerkt, de ondergrond ook dezelfde kleuren hebben. Als ik dat niet zou doen, dan zou de ondergrond in dit geval helemaal wit zijn. De reden dat ik voor pan pastel heb gekozen is dat het anders heel veel various copic inkt zou hebben gekost als ik de basis ondergrond helemaal met de airbrush zou hebben gedaan

 Ik had van te voren wel een beetje een plannetje gemaakt hoe ik de kleuren verdeeld wilde hebben. Ook had ik me van te voren bedacht dat ik door het hele project maar met  twee kleurstellingen wilde werken. Ik heb de volgende kleurnrs. gebruikt voor de pan pastel; 340.8/340.5/470.8/470.5. Nadat ik de achtergrond had bewerkt met pan pastel, heb ik mijn werk natuurlijk wel gefixeerd

Nu ben ik aan de slag gegaan met de airbrush. De copics hebben hele heldere kleuren en daarom kun je natuurlijk een hele mooi heldere felle achtergrond maken

 Dit is de link van uitleg van Diny over de airbrush:
https://www.youtube.com/watch?v=7KBIIL5UoYg.
Ik heb de kleuren V17 en RV25 gebruikt.

 Wat een mooi effect he met die airbrush. Nu zien jullie ook wat ik bedoel met de ondergrond die ik met pan pastel heb bewerkt. Anders zou het onder de bloemen helemaal wit zijn gebleven en dat wilde ik niet.


 Met de RV25 heb ik een ruitjes stencil gebruikt en het andere gedeelte met de airbrush bewerkt. Het is ook zo gaaf om met de airbrush te werken! Ik heb besloten om niet met nog meer stencils te werken omdat ik het anders te druk vond worden. Het oppimpen ben ik later gaan doen met stempels etc. Ik rangschik op een gegeven moment ook alles even zodat ik weet waar ik nog wat meer accenten wil gaan aanbrengen.

Het inkleuren van de afbeeldingen heb ik in dezelfde kleurstellingen gedaan als de achtergrond. Ik heb de kleuren gebruikt: V000, V12, V15, V17, RV10, RV21,RV23, RV25, RV29. Tijdens het inkleuren kwam ik erachter dat de kleuren erg ver uiteen lagen ondanks dat ze bij elkaar hoorden. Het blenden ging op de 'normale' manier moeilijk en ik heb gebruik gemaakt van de punt op punt techniek. Ik leg dit hieronder verder uit

 Met onderstaande kleuren laat ik jullie zien hoe ik te werk ben gegaan

Ik heb het hele vlak ingekleurd met de lichtste kleur RV 10

Met RV21 ben ik voor ongeveer 2/3 over de lichtste kleur gegaan

 Met de RV23 vervolgens weer 2/3 over de RV21

 Met de RV21, ben ik een klein stukje over de RV23 gegaan om te blenden en ben ik iets verder door gegaan dan de vorige keer met de RV21

 Met de RV 10 ben ik een klein stukje over de RV21 gegaan en heb ik de rest ingekleurd

 En toen kwam het, want zoals jullie zien is de RV25 opeens een stuk donkerder en kun je je voorstellen dat het moeilijk blenden is met de RV23

 Ik heb kleur RV23 gepakt en met deze punt over de RV25 gegaan. De RV23 krijgt dan een tussenkleur en nu kun je het beter blenden. 

Het ziet er dan zo uit. 

Vervolgens heb ik mijn punt goed afgeveegd zodat het zijn normale kleur krijgt en ben ik met de gewone kleur iets verder door gaan blenden 

 Nu ga je weer verder met de RV21, iets over de RV23 en veen stukje verder uitblenden

En met de RV10 weer een stukje over de RV21 en helemaal naar boven uitblenden

 De RV29 is nog donkerder en ook moeilijk te blenden met de RV25

 Ik ga met mijn punt van de RV25 over de punt van RV29 heen, ga een stukje over de RV29 en blend zo naar boven. Vervolgens veeg ik mijn punt weer goed af en blend nog even met de oorspronkelijke kleur iets verder. En ik ga verder met de andere stappen die ik hierboven heb beschreven

 Uiteindelijk is dit het resultaat en heb je zelf tussenkleuren gecreeĆ«rd

Dit is voor de ze keer mijn tutorial. Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!

Liefs,
Karen Hemel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten