studio light banner

studio light banner

maandag 25 september 2017

kerstballen tafereeltje

Hallo,

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen voor Studio Light en wil 
ik jullie onderstaande tafereeltjes laten zien. Wat een plaatjes hé? Ik
 laat stap voor stap zien hoe ik deze tafereeltjes gemaakt heb.

Studio light heeft plastic ballen uitgebracht. Er zitten 8 halve 
ballen in een verpakking. 


Als je de helften op elkaar drukt, dan zie je dat er op 1 helft van 
de bal een gaatje aan de bovenkant zit. In dit gaatje kun je een
 lampje insteken zodat de kerstbal mooi wordt verlicht. 

Studio light heeft nl ook led lampjes uitgebracht 
die je dus kunt gebruiken voor de kerstballen.

De krimpfoliewikkels zitten per thema verpakt en er
 zitten 4 wikkels in per verpakking


Als je de ballen op elkaar hebt gedrukt dan pak je een wikkel 
van de krimpfolie en brengt dat aan over de plastic bal

Met de heattool krijg je de krimpfolie mooi strak over de kerstbal. Door 
de warmte van de heattool krimpt nl het folie. Op onderstaande foto zie je 
nog allemaal plooien, maar als je de krimpfolie blijft verhitten, 
dan trekken alle plooien mooi weg. 

Dit is dan uiteindelijk het resultaat als je de krimpfolie lang 
genoeg verhit met de heattool

Vervolgens kun je een lampje aanbrengen in de kerstbal. Dit kun je
 ook doen nadat je de kerstbal helemaal hebt opgepimpt. Je moet dan
 wel oppassen dat je het gaatje niet dicht maakt als je de kerstbal aan 
het oppimpen bent.


Om het plastic van de bal weg te werken, heb ik eiseffect gebruikt.

Met oa het easy uitdrukvel easy ww584 van studio light, 
dat vol met bladeren zit, heb ik de kerstballen opgepimpt

 Verder heb ik nog dennenappeltjes, strikjes etc aangebracht
 om het geheel af te maken.






Vervolgens heb ik dus in ieder gaatje een lampje stoken, een witte
 tak gekocht bij de bloemist en heb ik een mooi kersttafereeltje.

Je kunt ook zo'n kerstcreatie maken met 4 kerstballen door in iedere kerstbal 
twee lampjes stoppen. Dit werkt dan net iets anders omdat je in het gaatje 
bovenin de kerstbal maar 1 lampje kunt aanbrengen.Voordat ik de twee 
helften van de kerstbal op elkaar druk heb ik aan de onderkant met een
 schaartje een opening geknipt zodat er twee lampjes in kunnen

Nu moet je wel meteen de twee lampjes in de kerstbal 
doen en de twee helften op elkaar drukken omdat dat na 
die tijd niet meer gaat lukken.


Vervolgens doe je weer zo'n krimpfoliewikkel om de 
kerstbal en herhaalt de vorige stappen. 

Uiteindelijk gebruik je bij deze techniek 4 kerstballen 
en krijg je een kleiner tafereel

Ik hoop dat jullie mijn creaties mooi vinden en dat ik veel 
van deze kerstballen en tafereeltjes langs zie komen rond kerst.

Liefs,
Karen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten