studio light banner

studio light banner

woensdag 18 oktober 2017

Hallo,

Vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen voor Studio light. Ik heb deze
 kaart voor jullie gemaakt met de Romantic botanic lijn en laat stap voor stap
 in een tutorial zien hoe ik deze kaart heb gemaakt. 




De basis voor deze kaart heb ik gemaakt met deze basis stansmal uit de romantic
 botanic lijn. Ik zet bij deze kaart geen maten omdat studio light verschillende
 soorten basismallen heeft waarmee je deze kaart kunt maken. Het is afhankelijk 
van de mal hoe de maten zijn dus vandaar dat ik geen maten doorgeef

In de verpakking zitten 3 maten mallen. Ik start met de grootste mal. Ik heb
 papier op de maat gesneden hoe groot ik de kaart wilde hebben. De mal leg 
je in het midden van het papier en ik stans de mal uit (aan de rechterzijde
 zien jullie dat ik nog een extra strookje van 1 cm heb zitten. Dat komt omdat ik
 een dubbele kaart maak van twee losse cardstock omdat de kaart groter wordt 
dan 15 cm en zo creeƫr ik dus een strookje om een dubbele kaart te maken)


Nadat ik de mal heb uitgestanst en nog een cardstock op maat heb
 gesneden ziet het eruit zoals onderstaande afbeelding


Vervolgens  plak ik het geheel in elkaar en ziet de dubbele 
kaart ziet er aan de achterkant dan zo uit.


Daarna stans ik de middelste maat stans uit een los stuk kraft.

De kleinste vorm stans stans ik uit uit designpapier. Dit is altijd een
 puzzel en nadenken wat mooi is en proberen je in te beelden hoe
 het er met elkaar uit komt te zien

Vervolgens snij je nog een strook kraft (1 cm extra omdat je de
 strook nog moet kunnen plakken op de uitgestanste mal), en 
vouwt het door midden. Je beplakt het strookje van 1 cm met lijm
 of dubbelzijdig plakband en de achterkant



Je plakt deze strook aan de achterkant van kraft stansmal. 



Je legt nu de uitgestanste kraftmal met strook met lijm of dubbelzijdig 
plakband precies in het uitgestanste gedeelte van de witte kaart

Vanaf de bovenzijde ziet het er dan zo uit

En als je de kaart open vouwt ziet het er zo uit.

Vervolgens kun je de kaart oppimpen naar eigen idee en krijg je dus deze kaart



De spulletjes die ik heb gebruikt zijn:

* easyRB590
* easyRB591
* StencilRB57
* StencilRB59
* BasisRB246
*BasisRB245
* easyRB587

Ik hoop dat ik jullie weer inspiratie heb gegeven, dat jullie de kaart mooi vinden en de  tutorial duidelijk. Tot de volgende keer.

Liefs,
Karen Hemel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten