studio light banner

studio light banner

maandag 10 september 2018

alcohol inkt met stencils

Hallo,

Vandaag wil ik jullie laten zien dat je alcohol inkt en stencils goed samen kunt gebruiken ondanks dat de alcohol inkt zo vloeibaar is en meteen doorloopt.  En zoals jullie zien  komt  er dan óók nog iets moois uit.



Ik heb gewerkt met twee kleuren various inkt van copic, de E84 en de BG45, glossy paper en een stencil

Nadat ik het stencil goed heb neergelegd, heb ik van beide kleuren het gehele stencil vol laten druppelen. Je ziet dan dat de inkt meteen onder het stencil loopt, maar achteraf bleek dat helemaal niet erg, maar ik was erg benieuwd of het wel goed zou gaan 

 Zo ziet het eruit als het hele papier en stencil vol gedruppeld is met de inkt. Het stencil moet je gewoon laten liggen totdat de alcohol helemaal droog is. Dit duurt wel even hoor! En dat vond ik het moeilijkst omdat ik zo nieuwsgierig was. Maar als je het stencil ook maar iets opbeurt dan loopt alles al door

 Op het moment dat ik dacht dat het droog was heb ik voorzichtig het stencil omhoog getild

 De alcohol was opgdroogd zodat het niet meer doorliep, maar het was nog niet helemaal droog. Ik heb met folie hier en daar wat accenten aangebracht


 Ik vond het zo leuk om te doen dat ik meerdere designs heb gemaakt. Hieronder zie je een ander stencil waarmee ik heb gewerkt, maar het principe blijft hetzelfde

Als je het stencil te snel verwijderd dan krijg je dus dat het allemaal meteen doorloopt

 Ik heb op glossy paper alleen blauwe alcohol inkt aangebracht, laten drogen en een bloem gestempeld met stazon inkt. Dat heb ik weer verwerkt op mijn achtergrond.

Ik laat nog voorbeelden zien zodat jullie kunnen zien dat de achtergronden nooit hetzelfde zijn en wat het effect is als je de bloemen in een andere kleur verwerkt.




Ik hoop dat ik jullie weer heb geïnspireerd en dat ik voorbeelden van jullie voorbij zien komen.

Liefs,
Karen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten